Vertaistukifoorumi

Mielenterveysfoorumi, vertaistuki.net ja pelokkaat.net -foorumeiden seuraaja. Näiden foorumeiden käyttäjät ja uudet ihmiset ovat tervetulleita. Aiheina mm. sosiaalisten tilanteiden pelko ja masennus.
Tänään on 10. Syys 2010 23:56

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti

Viestin otsikko: Miksi juuri Vertaistuki.foorumi.org?
ViestiLähetetty: 29. Tammi 2009 21:43 
Poissa

Ajattelin, että voitaisiin luoda tällainen topic, jota voivat sitten lukea nekin, jotka eivät ole vielä rekisteröityneet. Täällä voidaan siis puhua siitä, mikä tässä foorumissa on hyvää ja miksi ollaan täällä ja mihin ollaan kukin saatu tukea ja apua. Miksi kannattaa rekisteröityä.

Tämän Vertaistuki.foorumi.orgin edeltäjiähän on ollut Vertaistuki.net, ongelma.org, pelokkaat.net. Onkos ollut muita? Enpä itse ainakaan muista.

Minulle kaikki nämä vertaistuki-foorumit on ollu ihan hirmuinen apu ja tuki. Rekkauduin Pelokkaat.nettiin muistaakseni -05 vai -04?? En edes muista. Kuitenkin tämä on ollut ihana yhteisö purkaa omia olojaan, saada tukea ja antaa sitä. Ja varmasti jokainen uusi jäsen otetaan avosylin vastaan. Iso halaus kaikille Kuva

Profiili Lähetä sähköpostia  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Vertaistuki.foorumi.org?
ViestiLähetetty: 30. Tammi 2009 16:35 
Poissa

Minäkin voisin vähän kehua tätä foorumia. Täällä tosiaan otetaan kaikki hyvin vastaan. Keskustelu on aktiivista ja hyvä henki täällä on, ei hirveesti mitään riitoja. Paljon sosiaalisten tilanteiden pelkoisia on, joten erityisesti sellaisille hyvä paikka keskustella, ilman, että kukaan hyökkäisi kimppuun tai pilkkaisi. Miittejäkin me järjestetään usein. Ja päiväkirjojen kirjoittelu on vilkasta.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30. Tammi 2009 23:55 
Poissa

Siksi koska täällä pyörii kaikki "tutut". Joskus kävin jollain muulla foorumilla ja mielestäni siellä oli liian paljon porukkaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11. Helmi 2009 17:58 
Poissa

Käyn Vertaistuessa vanhasta tottumuksesta. Aloitin Pelokkaat.netistä aikoinani ja olen tätä kautta saanut joitakin ystäviä, kavereita, tuttuja, puolituttuja ja kenties vihamiehiäkin. Hyvä paikka, paljon apua, mutta eniten vaivaaviin ongelmiini on kuitenkin saatavilla vertaistukea aina vaan vähenemässä määrin. Siihen kai auttaisi jonkinlainen asennekasvatus, mutta jotkut asiat on vaan todella vaikea hyväksyä tosiksi ja osaksi loppuelämää.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15. Helmi 2009 16:17 
Mietin rekisteröintiä mutta en haluaisi "ostaa sikaa säkissä" eli ratkaisua helpottaisi, jos jossain olisi näkyvillä ne aihefoorumit, joita keskustelufoorumi sisältää. Näin näkisin heti, jos täällä on se aihe, josta itse kaipaan keskustelua tai tukea. Sen sijaan ärsyttävää on rekisteröidä itseni ja todeta, että foorumi ei vastaakaan odotuksiani ja näin on ennenkin käynyt ja tunnusten poistot on aina oma juttunsa.

Voisiko niistä olla lista jossain ennen rekisteröintiä näkyvillä? Varmaankaan en ole ainut, joka kaipaisi ennen rekisteröintiä tietoa aiheista, jotka on keskusteltavana.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15. Helmi 2009 17:07 
Poissa
Site Admin

Vertaistuki-foorumin keskusteluaiheet sivuavat siis yleisen keskustelun lisäksi mm. yleistä vertaistukea, pelkoja, masennusta, syömishäiriöitä ja mielenterveydenhoitoa. Foorumilla on myös mahdollisuus pitää päiväkirjaa ja sopia käyttäjien kesken tapaamisia. Jos kaipaamaasi aihealuetta ei vielä foorumilta löydy, voi siitä esittää toivomuksen ylläpitäjille.

Tervetuloa vaan rohkeasti rekisteröitymään, sekä oman tarpeen mukaan myös jakamaan ajatuksia muiden käyttäjien kanssa. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16. Helmi 2009 22:34 
Poissa

Pelokkaat ja Vertaistuki.net ovat vuosien varrella muodostuneet minulle todella tärkeiksi paikoiksi. Näille foorumeille ole voinut aina kirjoittaa asioista, joita minulla on ollut mielessä. Olen tutustunut näiden foorumeiden muihin käyttäjiin, joista useita olen tavannutkin. Vertaistuki.netin tuhouduttua ei näyttänyt olevan muuta mahdollisuutta kuin se, että perustin itse uuden foorumin. Tässä se nyt sitten on. Toivottavasti siitä on muille käyttäjille yhtä paljon iloa ja hyötyä kuin Pelokkaista ja Vertaistuki.netistä on ollut minulle.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 19. Helmi 2009 23:33 
Poissa

Kiitos tästä. Uskalsin rekkautua kun oli niin tuttuja nimiä jo joukossa.

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20. Marras 2009 11:40 
Poissa

Tulin mukaan pelokkaat.nettiin muistaakseni 2006 kesällä. Sosiaalisesta pelosta olen kärsinyt vähän päälle kymmenvuotiaasta. Pelokkaisiin rekisteröityminen oli lopulta enemmän hetkellinen päähänpisto kuin harkittu teko. Enkä ikinä ole sitä katunut.

Pelokkaiden kautta tutustuin yllättäen samalla pienellä paikkakunnalla asuvaan toiseen samoista ongelmista kärsivään. Siitä pikkuhiljaa avautui tämä pelokkaiden piiri, jonka kautta olen saanut muitakin ystäviä. Pelokkaiden ansiosta rohkaistuin myös uudestaan taistelemaan pelkojani vastaan. Kaiken kaikkiaan nämä foorumit ovat olleet iso apu, tuki ja turva meikäläiselle.

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]